pondělí 11. července 2005

Matka na zabití

Kdybych byla katolička, museli by mě svatořečit. Protože já ji v životě ještě ani nepraštila!

Čtrnáct dní. Téměř tak dlouho trvalo období klidu. Matka byla odjetá na chatě a já s ní za tu dobu mluvila dvakrát. Krásný to čas. Ach ano, nic netrvá věčně. Já jsem celou dobu věděla, že se jednou vrátí. Ale snažila jsem si to nepřipouštět.
A teď je tady. Všude. Když se schovám, abych ji neviděla, tak ji stejně aspoň slyším.

Ne, výlevy, které tady předvádí, mě nepřekvapují. Před jejím příjezdem jsem dokonce měla tušení, že nám jeden takový opět předvede. Ale... proč ostatní děti mají normální matky?! Dobře, tak většina ostatních dětí. Ale já chci taky!!!

Že se moje předtucha sebelítostivého matčina výlevu splní, jsem pochopila, když její první slova byla: "Já jsem se měla tak krásně, dokud jsem nepřijela domů." Ahoj mami, já tě po dvou týdnech taky ráda vidím. Dovol, abych tě ujistila, že mně taky bylo líp, když jsem viděla pouze tvoji fotku. Anebo radši ani tu fotku.
Abyste chápali... moje matka má tendence utápět se v sebelítosti — ale musí k tomu mít publikum. Čím větší, tím lepší. Dnes s mučednickým výrazem otevřela lednici a zvolala: "Proboha, proč jsou tady ty starý výhonky?!" poté se otočila a spatřila ve váze (její) uschlé kytky, přidala: "A co ty uschlý kytky?!"
Ano, mami, hned jak vyřeším problém globálního oteplování a zajistím světový mír, půjdu věnovat pozornost naší lednici, neboť právě tam se upírá zrak veřejnosti — svým rentgenovým pohledem míří přímo na datum spotřeby výhonků n názvem "BABY MUNGO".
Co se týče tvé flory, které si domů vždycky nataháš jak sraček, i když víš, že ty i já máme alergii na pyl, tak ta mi je u prdele a nevěnuju jí pozornost. Takže uschlý kytky si z vázy vahazuj sama. Zbylých zhruba padesát kytek v květináči jsem ti zalejvala.
Jelikož ses při pohledu na vyprané a vyžehlené prádlo v tvé pracovně zeptala, "proč je tady takovej bordel?", tak na nějaký praní a žehlení ti příště taky seru. Kdybych tam nechala špinavý prádlo ze čtrnácti dnů, tak reakce bude stejná, tak co bych si přidělávala práci...

Při ztvárnění této role chudinky matka ještě vydávala teatrální zvuky jako že se chystá rozbrečet. To vše bylo tiše pozorováno otcem, který se poté raději vzdálil do hospody a já zbaběle utekla oblažit svou návštěvou babičku a sestru nechala napospas matce. Inu, zákon džungle, kdo uteče, vyhraje.

Matka si zřejmě připadá z nějakého neznámého a pochybného důvodu nedoceněná. Já myslím, že je ceněná přesně dle svých schopností. Některými lidmi je dokonce přeceňována. Oni s ní totiž nebydlí, takže neví, že například s tím konkurzem na ředitelku to bylo trochu jinak, než matka tvrdí. Že s těmi problémy v práci to je trochu jinak, než matka tvrdí. Že s těmi problémy doma je to trochu jinak, než matka tvrdí. atd., atd. ... Ano, další z jejích úžasných vlastností. Všechno překroutit a upravit tak, aby z toho vyšla jako supermegagigamakrohrdinka a všichno ostatní jako idioti. Jedna z vlastností, která se mi v té přehlídce lidského odpadu, na který každý den koukám, maximálně hnusí.

Kdybyste se někdy potřebovali naučit, jak udělat z malého hmyzu velkého savce, nenajdete lepší učitelku, než je moje matka. Ze situace, ve které musela lehce přibrzdit před křižovatkou, udělá dramatickou scénu, ve které díky své duchapřítomnosti zachránila život nejen sobě, ale i té čtyřčlenné rodině z protijedoucího auta a určitě i tomu pánovi, co odbočoval zprava. Poté odklopila střechu auta (naše auto nemá odklápěcí střechu), všem zamávala a za obdivného potlesku přihlížejících s úsměvem odjela.
Ano, tak to je moje matka. Prostě hvězda, v jejíž záři se my, obyčejní smrtelníci, stáváme neviditelnými.

Přemýšlím, kdy jsem si s matkou rozuměla. Asi tak do pěti let. Pak se narodila sestra — roztomilé přítulné okouzlující dítě, které lidem malovalo obrázky a furt někomu vyznávalo lásku.
A pak já — moc jsem nemluvila, obrázky jsem si nechávala pro sebe, matce něco namalovala jen na Den matek, nechtěla jsem si hrát s ostatními, místo toho jsem třeba někde běhala a dělala jsem, že jsem kůň, a lidi mi byli u prdele.
A pak jsem byla v pubertě a byla jsem nesnesitelná a matka mi čtyři roky říkala, že jsem nepoužitelnej debil. A sestra byla king.
Teď je v pubertě sestra a matka jí říká, že je nepoužitelnej debil.
A chtěla by se teď bavit se mnou. Jenže o tom, jak zase někde byla za hvězdu. Jenže já jí to nekonzumuju. A nehodlám ani předstírat, že konzumuju.
Ségra už není rozmilá, okouzlující a přítulná. Je pořád víc podobná mně (a bude hůř, drahá sestro). A jednou vyroste z puberty. A pokud udrží tuhle tendenci a poroste z ní dál něco jako jsem já, tak co bude mít matka? Dvě zatvrzelé dcery, které si s ní nemají co říct. Gratuluju, mami. Ale nedá mi to, abych neutrousila poznámku, že co sis zasela, to taky sklidíš.
.: porcelánem třískla porcelain_doll 10.07.2005, 21:17:10

Komentáře
(Benny) Vloženo 10.07.2005, 21:22:25
no netriskla bys s tim? ;)
(Porcelain Doll) Vloženo 10.07.2005, 21:33:59
Benny: Třískla bych ji po hlavě:)
(Laura) Vloženo 10.07.2005, 21:35:35
Tohle je moc moc hořké, ale ani nevíš, jak tomu rozumím. Deset let už sbírám odvahu, jak něco podobného napsat, ale nemám ani tu odvahu, ani by to nebylo tak trefné. Díky, teď jsi zase řekla něco za mě. Ale ten vztek stejně zůstává.
(zwíře) Vloženo 10.07.2005, 21:58:22
jednou se to zlomí a člověk napíše i to, co si myslel, že nikdy neprozradí...
Milá P.D. (Zúzi – WWW) Vloženo 10.07.2005, 22:51:14
na mámu si naštěstí nemůžu vůbec ztěžovat. :) Ta je úplně skvělá, akorát otce bych hnedka vyměnila. Ten je snad eště horší než ta tvoje matka. :P Ale holt, rodiče si vybrat nemůžem... Hodně sil přeju. ;)
(Ben – Mail – WWW) Vloženo 11.07.2005, 00:33:21
Zase si vem, že nebejt Tvý matky, tak by na světě nebyla ani Tvoje maličkost, takže aspoň jednu dobrou věc udělala, když nic jiného... ;)

Jinak já si na rodiče nemůžu stěžovat... :)
Panenko, (galahad – Mail – WWW) Vloženo 12.07.2005, 09:05:58
rodičovstvo občas štve každýho. Mne kupříkladu mamka čas od času vytočí tím, že mi ohmatá čerstvě natřenej model, zanechá na něm otisky prstů a mě tim pádem donutí to natřít znova... No,ale to je trochu mimo no, já vim...
Já měl delší dobu problém si porozumět s tátou. Puberta (moje, jeho se mě netýkala) byla docela peklo – sme se rvali jak koně občas...
(Benny) Vloženo 13.07.2005, 11:24:06
hlavne je sranda jak za vama rodice zacnou dolizat, az jim date dostatecne dobre najevo, ze uz je k nicemu nepotrebujete :-) to bylo kecu behem puberty "az ti bude 18 tak si delej co chces, dokud bydlis s nama..." haha! :-)
(neviâthiel – Mail – WWW) Vloženo 13.07.2005, 17:05:19
Vidím, že nejsem jediná, kdo je na tom blbě... u mojí matky je třeba chodit po špičkách, pokud nemá zrovna dobrou náladu... jinak ráda používá slova "nikdy", "vždycky" a "Maruška dělá to a to"... jo a samozřejmě, moji sourozenci jsou mnohem lepší. Brácha dostane, o co si řekne, sestra prachy, na co chce (pokud to podle mínění našich není zbytečné)... když jsem dostala fotoaparát, který chci už dlouho, byl to jednoduchý kompakt ve velké slevě, a když kvalitní program na úpravu fotek, bylo to od sestry...
(Mirek) Vloženo 13.07.2005, 19:37:10
diky, pripomnela si mi moji ex zpusobem, kterej zrovna ocenuju
(Porcelain Doll) Vloženo 14.07.2005, 10:43:43
Ben: Zbláznil ses? Matka si jednou vrzne a já z toho mám následky na celej život!
(Jarka – WWW) Vloženo 26.07.2005, 18:10:06
jedna kamarádka byla u psychologa, poradit se, co je špatně, když v některých situacích téměř nenávidí svou matku. několik situací popsala (podobné Tvému psaní) a ten OSVÍCENÝ MUŽ pravil: "Víte, některý ženský sou prostě krávy...a vedle toho shodou okolností i matky, což jim jejich blbý vlastnosti nijak neubírá. prostě to ignorujte a co nejdřív odejděte. Pak se to bu´d srovná anebo ne." Přišlo mi to výstižný a racionální. Kámoška bydlí už 10 let v Kolíně (nad Rýnem) a s matkou si občas vyměňují zdvořilé dopisy. Viděly se cca 3x a vždycky se potvrdilo, že se ůto" nesrovnalo. Inu, toť... :o)
Drahá obyvatelko strychninové chaloupky... (Marseee) Vloženo 26.07.2005, 19:58:56
...myslím že tvoje matka má sestru o které neví...musí ji mít....a kdo je ta neznámá? No moje matka! Takže jsme sestřenice.....v kapse se mi otevírá nůž když se máti chlubí (asi po 10. za sebou) jak zavolala policajty na nějaký blbečky co tahaly před barákem z auta benzín....hvězda... a nikdo jinej by to neudělal...úplně vidím jak ji roste ego...mě by z toho někdy jeblo....a možná že už to mám za sebou a ani o tom nevím....jinak hezký den
(Marseee – WWW) Vloženo 26.07.2005, 20:00:46
Nezaložíme nějakej klub ve stylu "NENÁVIDÍM SVOU MATKU"?
(Mallorn) Vloženo 07.10.2005, 15:40:12
ani nevíš jak moc ti rozumím(někdy bych svou matku najraději na místě uškrtila)

Žádné komentáře:

Okomentovat