sobota 12. ledna 2008

"Bylo to pěkné,"

řekl mi a konečně otevřel oči.


A do indexu mi napsal výborně.
Předpokládám, že nezvyklý jev, kdy se mi podaří dát zkoušku z fonetiky hned napoprvé a ještě k tomu za jedna, způsobil fakt, že profesor Jmenovec měl po celou dobu zavřené oči. Zřejmě usnul a pak mu bylo blbý říct, ať to zopakuju ještě jednou.
Anebo z něj možná ještě nevyprchaly dojmy z úterního zápočtu.
"V máte ale pěkné jméno. Odkud jste?"
"Z HK:"
"Opravdu? Já taky. A kam jste chodila na gymnázium?"
"Na Prase Sežralo Jetej Guláš. To je na Slezském."
"Tam jsem bydlel celou druhou světovou válku."
"To jste ještě nemohl být na světě!" (Dobře, to poslední jsem neřekla.)

Můžu si tedy škrtnout jednu zkoušku ze tří, které se perou o to, aby si na studijním zase škrtli mě. Ze seznamu studentů. Popravdě to nebylo tak strašné, jak jsem myslela, že to strašné bude. (Strašná v podstatě byla jen akustika a to hlavně proto, že jsem celou dobu měla před očima magistru Plochou.) Občas mě to snad i bavilo (na tomto místě bych opět ráda poznamenala, že V TOM PŘÍPADĚ BY TEDA BYLA ŠKODA, KDYBY MĚ VYHODILI!), protože jsem včera takřka zaprotestovala, když cestou do hospody táta řekl, že si myslí, že to stejně k ničemu není. Taky jsem zřejmě mírně deformovaná, neboť v pondělí v hospodě (měla bych si dávat pozor, aby se mi tu nevyskytovalo slovo "hospoda" ve dvou po sobě jdoucích větách. Ještě byste si o mně něco mysleli.) jsme s Baličkou cigaret, Pruhovanou a Zrzkou odrborně (;o)))) diskutovaly naše přízvuky. Moje čeština byla označena za nejnormálnější, ani moravština, ani pražština. No jo, my holky z Východu.

A víte, proč jsem v pondělí byla v... (dosaďte si teda sami)? (Teda ono to nebylo proto, výsledky jsem se dozvěděla, až ve středu, ale potřebuju se k tomu nějak nenápadně dostat.) Protože na druhý pokus jsem konečně prolezla lingvistikou. O jeden a půl bodu. Protože... po tom, co jsem absolvovala Úvod studia jazyka s magistrem Bez Vlasů a fonetiku na katedře romanistiky, tak jsem v testu opět nebyla schopná pořádně definovat rozdíl mezi fonetikou a fonologií. Ještěže fonetiku s Bez Vlasů mám až příští semestr, jinak bych sežrala svůj index, kde mám jedničku od Jmenovce, a následně se umlátila laryngoskopem.

Než se začnu učit na opravný termín z latiny, musím vyřešit jedno dilema. Jestli se ty vzory pro deklinaci naučit, anebo napsat na tahák. Devadesát procent těch, se kterými se v úterý setkám v aule, pro první termín zvolilo možnost á. Když mně je to trapný, naposledny jsem to udělala někdy ve druháku. Na druhou stranu jsem se ale kromě češtiny nikdy nebyla schopná naučit žádný jazyk, který skloňuje. Ruštinu jsem vzdala, když nám rozdali provizorní vzory pro skoloňování. Že je němčina blbej nápad, jsem sice věděla od začátku, ale skloňování to dorazilo.


32 komentářů:

  1. Všichni jsou nezávislí,

    jenom já jsem parazit. Tedy tohle jsem aspoň chtěla napsat, než jsem zjistila, žes tím zakončila článek.
    Latiny se neboj. Já neměla tahák, já měla rovnou učebnici - a nebyla jsem sama. Kolokvium z latiny, kterou jsem prošla zcela nepoznamenaná, jsme vypracovali kolektivně (tzn. já to opsala od kluka, co seděl ob lavici přede mnou a psal centimetrovým tiskacím písmem, a ti za mnou to následně opsali ode mě)

    OdpovědětVymazat
  2. Ness...

    ...také jsem měl na ČVUT profesora, který se usilovně snažil nevidět, že jediným neopisujícím je tam on a to navíc jen proto, že nepíše vůbec...

    OdpovědětVymazat


  3. Musíš se rozhodnout podle počtu lidí a vlastní schopnosti podvádět. Jestli je jich tam sto a myslíš, že si toho nikdo nevšimne, vol tahák, protože to stejně tak jako tak brzo zapomeneš.
    Nebo si ho napiš a nauč se to z něj, ale pro jistotu si ho i vezmi s sebou.

    OdpovědětVymazat


  4. Já jsem také finančím parazitem a kupodivu se za to také nestydím. A když se zadaří, budu finančně parazitovat ještě příštích pár let (ale nejdřív se musím samozřejmě rozhodnout, jestli ta německá filologie je dobrý nápad nebo ne - zatím se tedy na mě všichni kromě rodičů koukají jako na blázna, že chci jít studovat zrovna němčinu).
    A zcela sobecky se dožaduju odkazů na stránky s oglosovanými povídkami! Protože to je něco, co mě neskutečně baví (pokud to je tedy opravdu dobré) a protože někdy mám zcela masochistickou chuť udolávat se blbostí některých lidí. Tak!:o)
    A samozřejmě gratuluju ke zkoušce, i když se vůbec nedivím, žes ji udělala, protože já vždycky věděla, že jsi inteligentní:o)

    OdpovědětVymazat
  5. Veve...

    ona intelignetní bezesporu je, ale ono při té zkoušce mnohdy záleží spíš na inteligenci profesora...

    OdpovědětVymazat


  6. Ness: Takovou dobrou duši bych taky potřebovala. Protože já i když před sebou budu mít všechny vzory, tak už nebudu schopná je aplikovat.

    r1: O to nejde, jemu to je asi úplně jedno, minule tam spolupracovali skoro všichni (s těmi, co ne, se uvidím v úterý, že), ale mně je prostě trapný něco opisovat z taháku, když na mě bude koukat.

    Veve: To je tak hezké, že někdo nepochybuje o mé intelgenci - zvlášť, když já od doby, co jsem na vejšce, o ní pochybuju neustále;o)
    On je ještě rozdíl mezí "nestydět se" a "nepopírat to." Samozřejmě, že je dobře, když se někdo dokáže osamostatnit, najít při škole práci a sám se živit. Jenže takhle to dělá minimum lidí, co kecá o nezávislosti. Většina si pod tímhle pojmem fakt představuje to, že přijedou domů jednou za čtvrt roku, ale jemu na účet přijede každý měsíc podpora od rodičů.
    Nevím, proč si někdo myslí, že jsi blázen, když chceš studovat němčinu - obzvlášť v době, kdy lidi studují věco jako je kulturologie apod.;o) Pojď k nám na filologii, je to strašná sranda. Budeš používat prima pojmy, kterým nikdo jiný nebude rozumět (pokud teda zrovna nemáš blog, kde je padesát procent lingvistů). A když budeš chtít, v hospodě ti ukážu, jak jdou lingvistické pojmy aplikovat úplně na všechno. Až třeba tak, že nás z tý hospody budou chtít vyhodit;o)
    Na oglosované povídky zkus nenápadně podstrčit mail Ness, na netu nejsou. (A vyřádej si zvlášť KVK). Zdá se, že spousta Mathildiných známých trpí stejniu formou masochismu...

    OdpovědětVymazat
  7. Kopřivo,

    já takhle vždycky před zápočtem/zkouškou, když aspiruju na titul "Bambus roku" a není jiné řešení než opisování/tahák/opisování a tahák, říkám pořád jedno: "Já jsem nervózní člověk a nemám ráda opisování... Ale zoufalí lidé dělají zoufalé věci."
    K povídkám bych dodala, že největší masochistka jsem já (to je nevyvratitelný fakt!) a že horší je, že autorky tyhle veledíla málokdy dokončí (což jim teda nezabraňuje jich milion začít) - zatím jsem zaznamenala pouze jeden takový případ!

    OdpovědětVymazat


  8. Kopřivo: já o svojí pochybuju už teď, takže nechci vidět, co se mnou udělá výška;o)
    No právě proto já tohle taky nepovažuju za nezávislost. A mně tedy rozhodně nečiní problém si přiznat, že závislá ještě jsem:o) Navíc, mamka mi přímo řekla, že když budu studovat, tak ona mě bude živit. Když studovat přestanu, tak si půjdu hezky hledat práci. Je to prosté:o)
    Ach, konečně nějaká podpora;o) No, já chci jít studovat do Opavy, vzhledem k tomu, že ji mám nejblíž;o) A navíc, v Olomouci je prý ta němčina těžká;oD Ale je fakt, že bych si měla najít i druhou školu, kdyby to s touhle nevyšlo a v souvislosti s tím jsem uvažovala i o Olomouci (jeden z důvodů proč bych tam chtěla jít je to, že bych mohla vidět i tebe:o)). Ale problém je, že já vůbec nemám pocit, že bych se mohla dostat do Opavy, natož do Olomouce. A taky se bojím, že to tam nezvládnu;o)
    Ness se zeptám, určitě bude hodná a pošle mi to:)

    Ness: milá skorosestro, byla bys prosím tak hodná a nějaké ty povídky mi poslala?:o) Zvláště by mě opravdu potěšilo to KVK. Mám totiž pocit, že všechny oglosované povídky, které stály za to jsem už přečetla a mám absťák a potřebuju nové:o)
    A kdyby to dělaly jen autorky těch veledíl! Ony se najdou i skvělé autorky, které své díla nedokončí. Viď Kopřivo? Já už teď totiž asi počtvrté čtu Starou partu a pořád mi tam nějak schází ten konec

    OdpovědětVymazat
  9. Draha skorosestro!

    I když netuším, proč Mathilda odkazuje v souvislosti s KVK zrovna na mě, když jsem na jejich přetvoření (narozdíl od ní :-P) nepodílela a glosovala jsem úplně jiná veledíla (třeba Pekelnou, jejíž osmou kapitolou skutečně nedisponuju, budeš muset zkusit urgence přímo u autorky, Mathildo), ale samozřejmě pošlu. A děkuji za odhalení, Stará parta je jedna z povídek, které se mi líbily, ale nepostřehla jsem tehdy autora - Mathildo, styď se! A hlavně ji dokonči!

    OdpovědětVymazat
  10. Vřelé díky,

    milovaná skorosestro:) za tenhle ti snad koupím i něco k Vánocům:o) tedy, pokud jsi posalal všechno, co máš, neboť já jsem nadšený čtenář glosů;o)
    Jsem ráda, že jsem v něčem pomohla i já. A vidíš, teď už na ni můžeme tlačit obě:o) A Mathilda se stydět nemusí, úplně bude stačit, když to dokončí

    OdpovědětVymazat
  11. VeVe,

    když pošlu všechno co mám, dostanu dárek k narozeninám?

    OdpovědětVymazat


  12. Hele, Veve, ono je zdravý o sobě do jistý míry pochybovat, ale zase ne zbytečně moc;)
    Jak je u nás německá filologie těžká, nevím, za to z důvěrných zdrojů (zdravíme Birute) vím, že bys měla předměty za osm kreditů, o čemž se mi může jenom zdát;o) (Já mám nejvíc za čtyři.) A taky tě zajímala ta japonská, ne? Ta je prý docela těžká, ale nesmíš si to tak usnadňovat;o)
    Koneckonců, ono je sice blbý ztratit rok, ale kdybys to opravdu nezvládala, tak vypadnout můžeš vždycky. A lepší ztratit jeden rok, než pak let mnohem víc, protože si vybereš (subjektivně) špatný obor kvůli tomu, že sis nevěřila na ten, který by se ti třeba líbil víc.

    (Já vím, že ode mě to teda sedí. Ale zase jako teoreticky ovládám spoustu věcí;o)).

    OdpovědětVymazat


  13. No, Starou partu si tak maximálně sama oglosuju;o) Jste si tam nevšimly těch mařen?

    OdpovědětVymazat


  14. A dostanu tu oglosovanou dokončenou verzi?

    OdpovědětVymazat


  15. Tak tenhle komentář se netýká původního textu, ale Mathildo, jestli sbíráš podpisy zájemců o dopsání Staré party, tak si zapiš i mě :o) I když, po těch letech je to asi hodně nepravděpodobné. A když si vzpomenu, že Stará parta byla jedna z prvních ff povídek, které jsem četla! To mi bylo teprve dvacet! Strašné! Děsivé! Teď z toho hrůzou neusnu! :o)
    Mimochodem, tendence glosovat si vlastní povídky mívám taky, ale zatím se držím ;o)

    A co se týká průběhu tvých zkoušek, tak jsi prostě dobrá! Jasné? :o)

    OdpovědětVymazat


  16. Ze srdce gratuluju k fonetice :) Já si fur t myslím, že základy tam získané se osobě byť jen mírně se v životě zabývající jazykem celoživotně hodí. O tom otec nemůže nic vědět ;)

    OdpovědětVymazat


  17. Hurá! Teď je k dispozici opravdová lahůdka. V Zapovězeném kabinetě (Mathilda tu má odkaz) se znovu objevilo oglosované "Nejmocnější kouzlo je láska." Snape se bude opět koulovat, tábořit se studenty v lese a zpívat Bubušou, a ještě mnoho dalšího. (Ne)Příjemné počtení!

    OdpovědětVymazat
  18. Snape a kabinet

    Ale upozorňuju, že v aktualitách v Kabinetu se prozrazuje, jak to dopadne se Snapem. Pokud to tu někdo neví a chce si počkat na oficiální vydání Sedmičky.

    OdpovědětVymazat


  19. Ness: záleží na tom, kdy máš narozeniny a co přesně by sis přála. A uvědom si, že jsem chudá středoškolská studentka!

    Kopřiva: no jo, něco s tou pochybovačností udělám;o)
    No, ono jde v podstatě pořád o ten stejný obor, ale nevím, kde by to tedy bylo vážně lepší:o) hm, budu si to muset ještě promyslet:) a možná se i Birute zeptám na nějaké podrobnosti:oD
    Japonskou jsem jenom tak plácla. Neříkám, že by mě nezajímala, ale myslím, že radši zůstanu u domácího samostudia:D
    Oglosuješ? Jak oglosuješ? Takové věci tady ani nevyslovuj! Ty to hezky dopíšeš, abys věděla! Zájem o tom je a Mařeny tam nevidím! Jsou to normální postavy a do mařen mají daleko:o)

    OdpovědětVymazat
  20. Doporučuju...

    ...studovat přízvuky v libovolné prazšké hospodě. To ti je najednou moravštiny všude kolem (úsměv)

    OdpovědětVymazat
  21. Aleši...

    ...to je zhoubný vliv moravského spolužactva z let středoškolských. Přímým důsledkem pak může být následující dialog:
    "Chceš čaj?"
    "Nechcu."

    OdpovědětVymazat
  22. Mě nejvíc

    baví závisláci, stěžující si, co že to rodiče jsou za hajzly, že jim dávají pouhou šestku a zda mají ponětí, jak je těžký s tou šestkou (zadarmo bydlíc, koupajíc se a žerouc) vyjít. To se mi kudla v kapse otvírá a je to jeden z důvodů, proč se nevídám se spolužáky ze ZŠ, neb při těchto příležitostech mám nutkavé puzení otravovat jim život konstatováním, že ta šestka se taky musí vydělat a jak dlouho se kvůli ní tak v práci sedí :-)

    OdpovědětVymazat


  23. Jako že bydlí doma a dostanou šestku? Mě vomejou.

    OdpovědětVymazat


  24. Mě taky. Doufám, že to nebylo myšleno vážně...

    OdpovědětVymazat
  25. Kvůli šestce čistého,

    (kterou za byt a stravu odevzdávám rodičovstvu) v práci trávím cca 7 z cca 20 pracovních dnů v měsíci...
    Jinými slovy nakopat do prdele... Dámy prominou;-)

    OdpovědětVymazat


  26. Galahade, dámy neprominou, dámy se přidají:o)

    OdpovědětVymazat


  27. Nev�m jak d�my, ale j� bych si kopla taky...

    OdpovědětVymazat
  28. Margorie,

    když dámy v zápalu nepokopou mne, nechť se vydovádí...

    OdpovědětVymazat
  29. muj slameny,

    sirotci duchod cini 7.5k, a rozhodne muzu rict, ze si ziju jako prase v zite. resp. dari se mi sporit na takovy materialni luxus jako je laptop anebo velmi cestovni straveni letnich prazdnin. ale o nezavislosti nemuze byt ani zminky, protozes tim se ani doma nepocita. pocita se s tim, ze mym vlastnim detem poskytnu stejni materialni komfort, aby si mohly dovolit stejny dusevni rozvoj na studiich jako ja. mylim se snad?
    (snad to neni moc neprijatelne nadute z druhe strany barikady...)

    OdpovědětVymazat


  30. bohuzel je to mysleno vazne. Ad Pecival: pokud je to podano takhle, tak OK. Me jen vytaci do bela studujici dospeli lide, prstem nehnuvsi pro to, aby meli korunu, kteri drzkuji, ze sestka od rodicu je malo. Podotykam, ze sestka na jejich zabavu, nebot bydleni, jidlo a "room service" maji od rodicu zadarmo. A ano, takovi existuji a bohuzel je jich hodne...

    OdpovědětVymazat


  31. A když si vzpomenu, jak jsem přemítala, jestli těch peněz nedostávám nemorálně moc... Jdu okamžitě zažádat o zvýšení apanáže!;o)
    Já mám tu šestku na měsíc i na nájem, dopravu jídlo atd. Nemám pocit, že bych nějak strádala;o) I když přiznejme si to - zpočátku jsem se snažila vést si pořádek v účtech. Vydrželo mi to asi měsíc. Každopádně jestli mi to nestačí, tak to stejně nepoznám, protože na účtu mám úspory, tudíž hlady neumřu.

    pecivál: Já bych to viděla spíš tak, že za to pak jakýsi komfort poskytnu spíš rodičům;o)

    OdpovědětVymazat
  32. Kopřivo,

    jenže ty makáš a nadto nedržkuješ, že ti dávají málo :-)

    OdpovědětVymazat