úterý 5. února 2008

Kdo nic nedělá, nic nezkazí

Znáte tu reklamu, jak ten chlap vypráví, jak dal vajíčko do mikrovlnky? Kolik lidí myslíte, že už to zkusilo?

Já to teda nezkoušela, ale babička o tom prý uvažovala. Od té doby mě to neskutečně láká. Jenže ona to může svést na věk, já ne.

Měsíc potom, co jsem si slíbila, že se budu míň řídit heslem "Kdo nic nedělá, nic nezkazí," jsem dělala přesně to nic. Pak zas chvíli ne a pak jsem se rozhodla, že bezpečnější bude návrat do období pasivní rezistence. (To jsem nevymyslela já, to jsem četla někde na blogu.)

Včerejší den byl zasranej. Ne blbej, prostě zasranej.

Jako jo, globálně vzato se má zbytek planety hůř než já...
... hlad v Africe...
... chudoba v jižní Americe...
... sirotci v Asii...
... nemocný děti všude...
Ale já jsem přece taková chudinka!
A Balička cigaret taky. A proto jsme se vzájemně litovaly a to natolik důsledně, že z plánu jet večer po zkoušce domů sešlo a místo toho jsme cesou z hospody koupily litr a půl stáčeného vína a pokračovaly ve vzájemném litování u Baličky na koleji. To víno během noci někdo vypil.

Jo, zkouška. Úvody nebudou moje silná stránka. Doktorka V Botaskách mě dostala na de Saussurovi, univerzální odpovědi na všechno. A profesor Jmenovec: "Vy máte moc hezký projev, je příjemné vás poslouchat, ale máte takové nevyrovnané výkony. Všechno to bylo v pořádku, ale... za tu generativní gramatiku vám musím dát trojku." Nelíbí se mi věta "Víte, on Chomsky ještě žije." Prosím zde přítomné lingvistky, aby zadržely smích.
Stejně jako v reálném životě obvykle poseru primitivní základy, zbytek je v pořádku, děkuji.

Během doby, kdy jsem v kabinetě pohřbívala lingvisty, někdo na chodbě pohřbil můj batoh a kabát. Jo, asi je naivní myslet si, že člověk může normálně nechat na univerzitní půdě na chodbě batoh a kabát. Nemůže. Doufám, že ty dva svetry velikosti 32 ti budou slušet, protože v Čechách je velká pravděpodobnost, že tohle bude i tvoje velikost. Ale kdybys mi vrátila tu knížku.
Jako ještě chápu, že někdo ukradne batoh, protože si myslí, že tam bude peněženka a mobil. Ale že vezme i kabát a šálu, to už nepobírám.

Tak mi Balička cigaret půjčila bundu a šly jsme do hospody a... dál už to znáte.

Ze slov "kreténi, debilové a zmetci" jsme za cinkotu do sebe narážejících hrníčků vytvořily průměrnou českou vesnici. A zase jsem kouřila... ach jo, když ty balený cigarety, normální už bych dneska do huby nevzala. Kouřily jsme na chodbě u otevřenýho okna a došly jsme k závěru, že až bude nejhůř, nastydnem se a umřem a všichni budou čumět.

Až budu s Baličkou bydlet – pokud přežiju další semestr – asi mě to zabije. Lákala mě do bytu už od jara. Ale nemůžu, nemůžu, i když je teď se mnou v pokoji cizí chlap.

A že všichni chlapi kromě tatínků lžou, to jste věděli?

Taky jsem si z rozrušení koupila nový punčochy.

19 komentářů:



  1. neuveritelne, bez jedine narazky na me :O

    OdpovědětVymazat


  2. Trochu zbytečný pocit vlastní důležitosti.

    OdpovědětVymazat
  3. Hergot

    to je škola ve Zlodějově nad Okrádačkou, že?

    OdpovědětVymazat


  4. ale simtě, jen mám strach, jestli si v pořádku, jestli se ti něco nestalo?

    OdpovědětVymazat


  5. I stalo, stalo - všechny mé oblíbené bloggerky ze sebe začaly dělat blbky samy a už mě nepotřebují;o(

    OdpovědětVymazat


  6. Ano, slavné vajíčko v mikrovlnce! Ta reklama je divná celá - nepobrala jsem, proč zrovna mikrovlnka, když udělat třeba volské oko by bylo rychlejší (no... ona už myšlenka, že si chlap, co má takový obrovský hlad, udělá jedno vajíčko...) - ta reklama je prostě blbá, až to bolí.
    Ad kradení - no jo, proto si věci beru s sebou, venku je nechávám, jen když tam s nima zůstane i někdo, koho znám. Ale taky ti je mohl najít Lord Hoven (pak už by z toho objekt hodný krádeže nebyl)

    OdpovědětVymazat


  7. Kopřivo máš mé plné sympatie. Především z kreténů, debilů a zmetků sestával můj slovník před časem, když mi nějakej dobrák proříz kabát kousek vedle pravý kapsy... nevim, co čekal za kořist, žádnou nezískal... Ale i tak - dostat ho do ruky, omlátim mu hlavičku o obrubníček, zmrdečkovi jednomu!

    Ness to je úplně jinak. Tu reklamu vymyslela čerstvě rozvedená ženská, která potřebovala světu a sobě především dokázat, jaký sou chlapy nesamostatný jelita... Upřímně doufám, že si uvěřila:-D

    OdpovědětVymazat


  8. Galahade, ty mi chceš jako říct, že ty by sis to vajíčko udělal jinak?! Šokuješ mě...

    OdpovědětVymazat
  9. Kopřivo,

    náhodou je milé, že si Peťulka dělá starosti. To víš, u ní se ozvat nemůžeš...

    OdpovědětVymazat
  10. Ness...

    ...do značné míry mi nic jiného nezbývá, neb jsem ještě tak zcela nezvládl technologii přípravy míchaných vajec pomocí mikrovlnné trouby...

    OdpovědětVymazat


  11. Ness: u Peťulky už se neozveme nikdo :-)

    OdpovědětVymazat


  12. Vždyť to říkám - cítím se tak neužitečná, už mě ani nepotřebuje k tomu, aby smazala a zakázala komentáře! Svět je tak krutý!

    OdpovědětVymazat


  13. Nechat jenom tak ležet kabát a batoh na chodbě jsem teď taky nechávala, ale já měla asi to štěstí, že na Pragoconu se asi nekrade. Ale aspoň už vím, kde to bez dozoru nenechávat.
    A třeba narazíš zase na někoho, kdo tě bude potřebovat - takoví lidé se najdou vždy a všude.

    OdpovědětVymazat


  14. Kopřivo,
    1) nevím, kdo je Chromsky, ale nic si z toho nedělej, že jsi ho pohřbila. Můj spolužák u maturity vzkřísil z hrobu Kryla a hrozně se divil, že je FAKT mrtvej :o)) (poznámka autora - maturovala jsem v tomto tisíciletí a Kryl byl tou dobou opravdu mrtvý už dlouho).
    2) tátové lžou a naopak existujou i chlapi (jiní než otcové), kteří nelžou (ozkoušeno praxí) ;o)
    3) My tě potřebujeme!

    OdpovědětVymazat


  15. Vždycky, když mi někdo něco čórne, vzbudí to ve mě tak destruktivní reakce, až se sama sebe bojím. Já vím "že se krade normálně", přesto mi to vždycky otřese půdou pod nohama a vírou v dobro v lidech. Zvládlas to myslím ještě dost dobře.
    Pojď na mou hruď za trojku zapříčiněnou generativní gramatikou! Další, kdo projde školou nepoznamenán tímto temným učením! A Chomsky sice žije, ale vědecky už je mrtvej asi dvacet let (kryju se před létajícím knihami s jeho jménem na obálce :). A taky lžou všechny ženský včetně maminek. Nebo občas aspoň přehánějí ;)

    OdpovědětVymazat
  16. pseudointelektualka7. 2. 2008 20:05:00



    kdybys víc koukala na gilmorky a pči každým záběru Parisina stolu si musela chomskyho googlit...

    OdpovědětVymazat


  17. A nebylo to tak s tvými (ne)oblíbenými bloggerkami vždycky?
    Jen se docela divím, že se pořád navzájem bavštěvujete, když se nemůžete vystát. Já sice občas čtu blbý povídky, ale abych pravidelně lezla na blogy, který nemám ráda, to ne.

    OdpovědětVymazat


  18. Esclarte, ale to je úplně ten samý důvod jako proč na Soví poště existuje téma Perly MS.

    OdpovědětVymazat


  19. Prostě je to určitý druh masochismu

    OdpovědětVymazat